Через красиве до людяного – така закономірність виховання.
( В.О. Сухомлинський)
Ⅰ.
Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів № 11 поєднує традиції та інновації. Тут учнів навчають за концепцією акмеологічного закладу інноваційного типу.
Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів № 11(далі – школа) було створено у 1998 році як підрозділ навчально-виховного об’єднання: Технічний ліцей – Школа.
Основна мета створення школи – забезпечити якісну підготовку учнів для подальшого навчання в ліцеї. Таким чином, змінюючи структуру освітнього процесу в ліцеї (на І етапі), вивільняється час і зникає необхідність подолання прогалин, що і є передумовою успішного становлення учня, його самовизначення.
Школа замислювалась, як мрія… Мрія про Україну й українців, про сучасну освіту, мрія про свободу і незалежність, про унікальність кожного і всіх. Мрія про повну реалізацію обдарувань дитини, про родинні взаємини, мрія про особливий шкільний дух. Це була мрія багатьох: учителів, учнів, батьків.
Школа має свій імідж, особливий і неповторний, а головне – зібрала конкретних виконавців, які пройнялися життєдайною ідеєю відродження держави, формування освіченої, культурної, національно свідомої молоді.
Форма власності – приватна.
Ⅱ.
Наші вчителі – колектив однодумців, співробітників, талановитих
професіоналів.
В школі створено всі умови для творчого зростання кожного вчителя, узагальнення і поширення його досвіду, підвищення авторитету творчої особистості. Кожен педагог школи перебуває у творчому пошуку. Професійний та інтелектуальний потенціал педагогічного колективу школи досяг рівня, який забезпечує якісне виконання статутних завдань, що є актуальним напрямом діяльності школи.
За останні роки в школі закріпилась стабільна тенденція у кадровій політиці, спрямована на формування учителя – професіонала, творчої особистості, про що свідчать моніторингові дослідження професійної педагогічної компетентності вчителів.
Пошуки шляхів оновлення освіти, форм спілкування тривають. В центрі нинішніх турбот педагогічного колективу – створення умов для самореалізації інтелектуальної особистості, ґрунтованих на чинниках взаємин, які складаються між вчителем і учнем, здоров’я учнів і творчого підходу до життя.
За роки існування в школі відпрацьовано свою філософію, до якої входять такі положення:
Відповідно до статуту головною метою школи є розвиток дитини
як особистості та найвищої цінності суспільства.
Це навчальний заклад, який увесь день забезпечує максимальне розкриття здібностей школяра, його всебічний і психологічний розвиток через колективну спільну роботу з учнями і вчителями, дозволяє якнайповніше об’єднати навчальну та позанавчальну сфери діяльності за умов навчального співтовариства, дає можливість для реалізації індивідуальних освітніх маршрутів учнів, об’єднує в єдиний функціональний комплекс освітні, оздоровчі та виховні процеси.
Школа як інноваційний навчальний заклад досліджує, апробовує, реалізовує новітні підходи в освіті, спираючись на традиції класичної педагогіки, закладеної К. Ушинським, С Русовою, Г. Ващенком, Ш. Амонашвілі.
Педагогічний колектив школи визначив власну стратегію розбудови не лише як українського національного навчального закладу, а й акмеологічної школи, школи стійкого розвитку вчителя й учня в нестабільному суспільстві, школи цілісного розвитку людини, школи життя.
Виховання в школі – це створення активного освітньо - виховного простору, який сприяє оптимальному саморозвитку, самореалізації вчителя та учня як суб’єктів освітнього процесу. Формула розвитку в акмеологічній школі: особистість – творчість – талант – лідер.
Ⅲ.
Найголовніше завдання школи – забезпечення високої якості освіти, надання якісних освітніх послуг, поєднання традицій і новацій, перехід від традиційної школи до школи традицій як перспективи якісної шкільної освіти.
Еліта виховується елітою, особистість виховується особистістю, талант плекається талантом. Саме тому в школі приділяється велика увага як навчальному процесу і духовному, морально-етичному, громадянському, національному вихованню. На зустрічі, дискусії, дебати з учнями школа запрошує сучасних культурно-мистецьких діячів: поетів, акторів, режисерів, художників.
Ми створюємо власну педагогічну карту України. Учителями школи започатковано і підтримується традиція виїзних уроків та педагогічних рад. Колектив педагогів і учнів щороку виїздить до історичних куточків України, аби відкрити для себе неповторний світ краси і розуму древнього, талановитого українського народу, філософію та методологію українознавства як основну форму втілення концепції національного виховання.
Учебно-воспитательный комплекс
В целях развития концепции непрерывного образования, интеграции школьного и вузовского образования и организации учебного процесса на единой научно-лабораторной базе в 1990г. в университете был создан лицей.
В учебно-воспитательном процессе лицея используются специализированные аудитории и лаборатории, вычислительный центр, спортивный комплекс с плавательным бассейном, дворец культуры, библиотека и читальный зал университета.
Университет обеспечивает классы лицея высококвалифицированными наставниками из числа профессорско-преподавательского состава, что позволяет создать условия для нравственного, гуманитарного и эстетического развития личности, способствует овладению навыками научной работы, осуществляет раннюю профориентацию и подготовку в высшие учебные заведения технического профиля.
Лицей обеспечивает завершение общего среднего образования и дает углубленную подготовку учащимся по физике, математике, химии, а также профильную подготовку по вузовской специализации учащихся.
Выпускникам лицея, окончившим обучение и успешно сдавшим выпускные экзамены, выдается аттестат о среднем образовании установленного образца с указанием типа учебного заведения (технический лицей).
Развивая концепцию непрерывного образования в 1997г. при университете для 1-9 классов была открыта неполная средняя школа.
В основу учебных методик в этих классах положен принцип раннего выявления способностей ребенка и их развитие в процессе обучения.
Кроме того, учитывая значительную ослабленность здоровья наших детей, в школе создан современный оздоровительный комплекс. В распоряжении школьников также находится бассейн, который расположен в здании школы.
В нашем университете созданы учебные заведения, в которых любят детей, уважают личность ребенка и взрослого и ценят радость общения.